iPhone'um bozuldu, ne yapmalıyım?

DDGuclu   |   27 Kasım 2009, Cuma - 05:59
Facebook Twitter FriendFeed

Bu sorunun cevabını biz PCL ahalisi olarak merak ettik ve ufak bir araştırma yaptık. Malum neredeyse hepimizde bir çeşit iPhone modeli var. Sürekli internete bağlı kalmamız gerekiyor vs. gibi sebeplerden bizce en iyi mobil platformu iPhone sağlıyor. Neyse konumuz bu değil; bazı okurlarımız özellikle forumumuzda iPhone'larının bozulduğunu, bu konuda Turkcell'in yardımcı olmadığını, Bilkom'un hiç oralı dahi olmadığını vb. şikayetlerde bulunmuştu geçtiğimiz aylarda…

Öncelikle şunu söylemekte fayda var, telefonun ithalatçısı Genpa, yani herhangi bir sorunda onlar sorumlu. Turkcell ve Vodafone sadece telefonun satışını yapıyorlar. Bilkom'un ise bu 3'lü ile hiçbir alakası yok. iPhone haricinde Apple ürünleri satmaya devam ediyorlar.

iphone-3g-s

Peki, telefonunuz bozuldu izlemeniz gereken adımlar neler, madde madde yazalım:

  1. Aldığınız yere elinizde garanti belgeniz ya da faturanız ile gidin.
  2. Telefonunuzun bozulduğunu, teknik servise vermek istediğinizi vs. söyleyin. Arıza kaydı alsınlar.
  3. Bazı telefoncuların bünyesinde iPhone'un yazılımına direk müdehale edebilecek bilgiye sahip elemanlar var. Eğer sorununuz yazılımsal ise ve aldığınız yerde böyle bir eleman varsa yaşadınız. Telefonunuz çok kısa bir sürede geri verilecektir.
  4. Telefonunuzun sorunu donanımsal ya da aldığınız yerde herhangi bir iPhone'dan anlayan eleman yok. Bu durumda telefonunuzu Genpa'ya yolluyorlar.
  5. Bundan sonrası klasik bir garanti süreci ile aynı. Genelde donanımsal arızalarda kullanıcı hatası değilse yeni bir telefon ya da para iadesi alırsınız. Eğer kullanıcı hatası ise düşme kırılma, firmanın insiyatifine göre ücret ödeyerek yaptırabilir ya da ücretsiz yapabilirler.

Sonuç olarak, eğer iPhone'nuzdan en az 1 hafta süre ile ayrı kalmak istemiyorsanız ona gereken özeni gösterin ve yazılımı ile de durduk yerde oynamamaya mümkünse jailbreak yapmadan kullanmaya çalışın :)

Not: Özellikle iPhone'u olanlardan şu sorunun yanıtını bekliyorum: 1 hafta iPhone'siz kalsanız boş vakitlerinizde, otobüste, vapurda, uykudan önce vb. zamalarda ne yaparsınız?

Tartışma - 18 Mesaj
  1. burak # 1

    O kadar mı bağımlılık yapıyor ya?

  2. jeep # 2

    @burak
    Iphone değil dikkat "iPhonu" :)

    Cep telefonu yokken yaptığımızı kitap, dergi okumayı .. kısacası okumaya devam.

    Tatilde hiç cep telefonun çekmediği, TV'nin, PC'nin, netin olmadığı bir yere gitmediniz mi?

    İlk 1-2 gün enteresans geliyor fakat sonra yine kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz.

  3. srknlvnt # 3

    Şu an internetin ulaşamadığı bir köyde iPhone ve 3G ile internete erişiyorum. :) Bağımlılık değil vazgeçilmez oluyor.

  4. kerem # 4

    sadece iphone için değil bilgisayar ve internet içinde geçerli bir durum bu.

    net olmadan pc beni hiç cezbetmiyor. kesinlikle dünyaya açılan bir kapısının olması lazım pc nin.

    bununla birlikte bayramlarda bazen memlekete geliyorum eğer bir aksilik olmuşta notebook um yanımda değilse yada gittiğim yerde net yoksa o bayram aklımı kaçıracak gibi oluyorum. çünkü ne televizyon seyretme alışkanlığım kaldı nede hiç bir şe yyapmadna insanlarla muhabbet etme alışkanlığım. Kısacası netsiz yaşam benim için artık düşünülemez oldu. Gerçi bu kadarınında sağlıklı olmadığını düşünüyorum ama elimden bir şey gelmiyor. hastayım bağımlıyım. siz değilmisiniz ?

  5. Atilla ALTUN # 5

    Kaç sene oldu hatırlamıyorum, teknoloji ve bilgisayarlara ilgi duyalı. Evde bilgisayar başındayım. İşte bilgisayar başındayım. Günde en az 12 saat bilgisayar başındayım. Ama ayrı kaldığımda çok rahatlamış hissediyorum. Bu şekilde akıllı telefon sahibi olsam herhalde kafayı sıyırırım.
    İnsan bir yerden sonra keşke 3 isteğimle bir adaya düşsem diyor.

  6. Hepa # 6

    iPhone olmadan önce insanlar napıyordu, aman aman bi yenilik yok ortaa.Biraz fazla abartılmış, iPhone'suz 1 hafta 1 yıl gibi geçmez merak etmeyin, telefon bu bozulabilir.İnsanımız 24 saat internette gezmiyor iPhone ile ve belirtmeden geçemeyeceğim neredeyse herkesin de iPhone'u yok.1-2 milyara bir telefon almak (ki gerçek satış fiyatı 300 dolar olan) biraz enayilik.

  7. metehan k. # 7

    Olurda iphone 3g camı kırılırsa, doğubankta şu anda 70-80$'a değiştiriyorlar.

  8. HEO # 8

    Otobüste/vapurda kitap okunuyor. Kitap dediğim, ciltli birşey. Bu sayede sayfaları bir arada kalıyor, dağılmıyor. Sayfa boyutu da A4'den ufak olduğundan ele sığıyor. Hatta bazı kitaplar, iPhone boyutlarında da olabiliyor. Bu sayede, telefonun eksikliğini hissetmezsiniz, elleriniz boş kalmaz.

    Tavsiye ederim.

  9. phd # 9

    hey gidi gunler hey… en yuksek 56k baglantili, internet ac, internet kapa, sabit telefon hattini rahat birak donemlerinde birak mobil telefonu, bilgisayarlar surekli bagli degildi dunyaya…:) hatta mobil telefon yoktu zaten)) o zaman internet ile bilgisayar kavramlari ayri ayri seylerdi… simdi neler konusuluyor, zaman cok hizli…

  10. pilot23 # 10

    Biz Commodore 64, amiga 500 çocuğuyuz iphone falan bizi bozar:)))

  11. foti # 11

    10 gündür ayfonsuzum, hiç iyi bişey değil. bozmayın :p

  12. BDT # 12

    Yok artık lebron james, Afyon bağımlısını anlarımda, iPhone bağımlısı ne iş ? İsim benzerliğinden mi bu etki oluşuyor ?

  13. JerryDrake # 13

    "iPhone'unuz bozuldu. Ne yapmanızın ve kiminle muhattap olmanızın gerektiğini bilmiyorsanız sizi buraya alalım…"

    derken, "muhattap" diye bir sözcük yok Türkçe'de, doğrusu "muhatap". Nedense bu hatayı çok görmeye başladım nette…

  14. herkes iphone katili olmuş

  15. emir dağlaroğlu # 15

    iphone'un gerçek fiyatı 300 dolar fln deil bu yalan nerden çıktıysa herkes inanmış,o amerikadaki bir operatörün bizim turkcell vodafone gibi bi iphone paketi. 300 dolar peşin deil aylık ödeme ve iphone fiyatları ordada burdada birbirine çok yakın zaten amerikada 300 dolar olan bi telefonu kimse burda 2 milyara almaz ve iphone'unda asıl fiyatı 300 dolar olamaz onun 300 dolar olması için maaliyetinin 50 dolar falan olması lasım.

  16. tayfun # 16

    slm ben amerikadayim iphone 3G yi 470 dolara aldim herhangi bir anlasma flan yapmadim pesin aldim ama yeni uretilen iphone telefonlari amerikada VERISON sirketi anlasmaya imza atti yani hattiyla birlikte satiliyor jail broken yani hatsiz alamazsiniz benim bildigim bu ha sunuda soyleyim diger sirketlerde iphone benzer telefonlar uretiyorlar ama onun yerini tutmuyor onlarida kullandim slmlar

  17. Psychoemn # 17

    slm bundan bikaç ay önce bir densizlik yapıp Iphone'numun camını kırdım ve başka yere uğramadan direk genpa bayine götürdüm bir hafta telefonu incelediler sadece belli bir miktar paraya (513 lira kadar) yenisiyle değişebilir başka bişi yapılamaz dediler ankarada olanlar bilir belki necatibey işhanındaki bi yere götürdüm ve oturdum üşenmedim saydım tam olarak 23 dk içerisinde 80 lira karşılığı orjinal camıyla (60 lirada yan sanayisiydi) değiştirilmiş şekilde elimdeydi Iphonenum hatta üstüne kapak hediye ettiler dedim kapağı götürüp genpaya hediyemi etsem ama …

  18. Anonim # 18

    dün aldım.boon bozdum

Diğer Yayınlarımız PC Labs